top of page

2021 - Wat is waarheid?



Ik luister al jaren bewust niet naar het nieuws en niet naar de reclame, dit doe ik bewust, omdat ik graag mijn eigen mening vorm en mijn eigen waarheid.

Iedereen heeft zijn eigen waarheid en zijn eigen mening. En wat is waarheid eigenlijk, want als je op internet jouw waarheid ga zoeken dan heb je altijd gelijk. Of je nu gelooft dat de aarde rond of plat is, of je nu gelooft dat er aan de binnenkant van onze aarde mensen leven of niet of wat dan ook. Op internet vind je altijd iets dat het met jou eens is.

Iedereen heeft gelijk en niemand heeft gelijk!


Wat er nu gaande is op onze planeet druist in tegen alles waar ik in geloof!

Als ik ergens naar toe ga dan probeer ik mezelf af te sluiten voor het geneuzel. De reden dat ik o.a. niet naar het nieuws en naar de reclame luister is omdat ik graag om me heen kijk en zie wat er gebeurt, ik luister en ik voel wat er nog meer is en vorm dan mijn gedachten.


Afgelopen week heb ik voor het eerst sinds jaren bewust geluisterd naar het nieuws. Ik wilde eens horen waar iedereen het nu eigenlijk over heeft.

Aan de ene kant moest ik heel hard lachen en aan de andere kant draaide mijn maag om. Is dit nu echt waar mensen naar luisteren? Is dit wat mensen geloven en nog erger – kunnen – geloven? Iedereen heeft recht op zijn eigen waarheid en iedereen heeft recht op zijn eigen geloof, maar is dit nu wel jouw waarheid en jouw geloof? Of is het opgedrongen door het bewust of onbewust luisteren naar het nieuws en de reclame, worden wij niet gevormd door wat er gezegd word en waar over gepraat word?


Het afgelopen jaar werd ik gedwongen tot dingen die ik niet wil en toch was er geen ontkomen aan omdat het wereldwijd was. En wereldwijd zijn er maatregelen genomen die veel mensen de kop kost en het leven, sterven van de honger.

Dit is niet mijn wereld, absoluut niet!


Waar gaat het eigenlijk over, want als het je tijd is dan ga je toch of dat nu aan een ongeluk is of een ‘ziekte’ of plotsklaps! Als het tijd is dan is het tijd! Ziekte bestaat niet, onbalans wel.

Laten we met zijn allen in ons zelf duiken, in onze liefde en laten we de wereld nieuw maken, laten we moeder aarde helpen en een totaal nieuw tijdperk in gaan. Niemand weet wat de toekomst écht brengt, dus laten we dan gewoon een nieuw pad inslaan.

Het brengt een betere wereld en belangrijker nog, het geneest jou, het maakt jou heel!


Neem eens een kijkje in mijn wereld en pak eens een voor de lol een stoel en ga bij een supermarkt zitten, ga zitten zonder te denken en zonder de gedachten van wat jij denkt dat waar is, gewoon zitten, zien, horen en voelen.

Kijk, luister en voel en vorm dan jouw mening. Een mening die gebaseerd is vanuit liefde en niet vanuit gedachten of weten.


Vrijheid zit in onszelf, liefde zit in onszelf en de oplossing zit in onszelf, neem de uitdaging aan en ervaar wat er voor jou nu écht belangrijk is, vanuit gevoel en niet vanuit denken. Denken brengt o.a. onbalans en pijn, dus laat dat maar los. En doe niet zo moeilijk, uiteindelijk zijn wij niets in vergelijking met het universum.


Liefs, Edith


bottom of page